Let’s travel together.
you can look here xxxbest.net playful student. chica mexicana se deja seducir. https://moonlightsex.pro arab old man fuck anything to help the poor. cuckold love jerking off.www.letmefap.net some product testing company ought to hire katy ca.

Taman Buaya Melaka – Taman Rekreasi Seisi Keluarga

0 291

Orang kata, kalau bersama keluarga ke negeri Melaka tapi tak singgah ke Taman Buaya Melaka maka percutian korang dikira sebagai tidak lengkap.

Ini kerana Taman Buaya ini merupakan salah satu taman rekreasi yang amat sesuai untuk dikunjungi seisi keluarga.

Taman 6000 kaki persegi seluas mata memandang ini dipenuhi pokok-pokok menghijau dan subur. Direka dengan konsep mengekalkan suasana habitat semulajadi haiwan-haiwan yang dipelihara di sini.

So, korang boleh tengok haiwan-haiwan yang ada di sini dalam habitat asal mereka. Menarik kan?

Kandungan

Apa Yang Seronok Di Taman Buaya Melaka?

Pada tahun-tahun awal taman ini ditubuhkan

Kolam Lembah Buaya

Sumber : klook.com

Tarikan utama di sini tentulah koleksi buaya-buaya yang ada. Terdapat lebih dari 100 ekor buaya dengan 4 spesis yang berlainan. Ada buaya tempatan dan ada juga spesis buaya yang diimport dari luar negara.

Buaya-buaya ini ditempatkan di dalam 9 buah kolam. Antara spesis buaya tempatan yang ada ialah buaya Jenjulung dan buaya Tembaga.

Manakala buaya yang diimport adalah seperti March Mugger dari India dan Alligator dari Amerika Syarikat. Buaya air masin yang merupakan spesis buaya terbesar pun ada juga tau.

Korang boleh saksikan sendiri bagaimana reptilia ini hidup, bermain, makan dan tidur. Agak mendebarkan tapi ia akan jadi pengalaman yang pasti tidak akan korang lupakan.

Dah sampai sini, jangan lupa bawa anak-anak ke Zoo Melaka pula ye.

Rumah Mamalia

Sumber : Facebook

Rumah Mamalia menempatkan haiwan mamalia. Salah satu mamalia yang ada ialah rakun. Dikatakan akan datang banyak lagi spesis daripada mamalia bakal ditempatkan di sini.

Rumah Reptilia

Sumber : Facebook

Di kawasan Rumah Reptilia korang boleh tengok pelbagai jenis ular.

Pelbagai jenis ular yang tidak berbisa, separuh bisa & berbisa iaitu Ular Sawa Batik, Ular Rusuk Kerbau, Ular Kapak Tokong, Ular Tiong, Ular Sawa Bebola & Ular Orok – Orok American.

Mini Zoo

Sumber : Facebook

Mini Zoo menempatkan haiwan seperti arnab, burung emu & rusa timor. Kesemua haiwan di bahagian Mini Zoo ini boleh diberi makan daripada pengunjung sendiri.

Kalau korang bawa anak-anak, pasti anak-anak seronok dapat pengalaman beri sendiri haiwan-haiwan ini makanan.

Taman Safari Rusa Timor

Sumber : Facebook

Di Taman Safari Rusa Timor ini terdapat 10 ekor Rusa Timor yang jinak dan boleh dipegang. Seronok tau kalau boleh pegang dan belai rusa yang jinak dan manja macam ni.

Taman Safari Burung Emu

Sumber : Facebook

Taman Safari Burung Emu mempunyai 2 kurungan yang berbeza. Taman ini menempatkan kira-kira 12 ekor burung emu disini.

Walkthrough Aviary

Sumber : Facebook

Korang boleh berjalan di kawasan Walkthrough Aviary sambil dikelilingi haiwan seperti ayam belanda, angsa, itik belibis, ayam mutiara dan pelbagai jenis burung.

Sambil berjalan korang boleh beri makan sendiri menggunakan gayung yang disediakan.

Taman Permainan Air

Sumber : Facebook

Taman Permainan Air kawasan yang sesuai bagi sekeluarga korang bersantai. Disini juga turut disediakan kemudahan pondok rehat untuk duduk, makan dan pelbagai lagi yang boleh dilakukan.

Untuk info, tiada bayaran tambahan dikenakan untuk masuk ke sini. Korang boleh mandi sepuas hati.

Tiket masuk yang dibeli sah sehari. Korang boleh keluar dan masuk semula dan membawa masuk makanan luar untuk makan di pondok rehat di sini.

Pulau Kura-kura

Sumber : Facebook

Kawasan Pulau Kura – Kura menempatkan seperti Alligator Snapping Turtle, Tuntung, Red Footed Tortoise, Red Eyes Sliders, Box Turtle & Baning Perang.

Disini korang boleh beri tuntung makan dengan makanan yang disediakan secara percuma.

Miniature Malaysia

Sumber : Facebook

Malaysia In Miniature merupakan kawasan dengan koleksi replika bangunan bersejarah di Malaysia. Di sini korang boleh saksikan miniature KLCC, menara berkembar Petronas, Masjid Negara dan macam-macam lagi.

Harga Tiket

Harga tiket untuk masuk ke taman rekreasi ini agak berpatutan.

  • Dewasa RM20
  • Kanak-kanak RM17

Okay lah kan harga tiketnya?

Kemudahan dan Fasiliti

Tentang fasiliti korang tak perlu bimbang. Fasiliti di sini agak lengkap dengan kemudahan seperti :

  • Tandas
  • Bilik persalinan
  • Surau
  • Restoran
  • Akses kerusi roda

Taman Buaya dan Rekreasi Melaka ini boleh dikatakan satu kawasan rekreasi yang berbaloi untuk dikunjungi. Kepelbagaian yang ada boleh menjadikan percutian korang bersama keluarga menjadi sangat bermakna.

Jangan lupa datang ke sini ya!

Leave A Reply

Your email address will not be published.

go to these guys https://chicasenred.me
www.sextophd.net