Let’s travel together.
you can look here xxxbest.net playful student. chica mexicana se deja seducir. https://moonlightsex.pro arab old man fuck anything to help the poor. cuckold love jerking off.www.letmefap.net some product testing company ought to hire katy ca.

Muzium Ilusi Kuala Lumpur – Ada Banyak Benda Pelik Menanti

0 249

Bukan sebarang muzium, ini bukan muzium pameran tinggalan purba atau sejarah, tetapi Muzium Ilusi Kuala Lumpur merupakan sebuah muzium bertemakan era abad ke-21 yang tak terjangkau oleh minda.

Muzium Ilusi Kuala Lumpur terletak di Tingkat 1 & 2, Hotel Ansa, Bukit Bintang, Kuala Lumpur.

Tempatnya kecil sahaja tetapi menawarkan banyak elemen magis yang memukau mata korang.

Muzium Illusi ini direka khas berdasarkan ilmu sains, biologi, matematik dan psikologi.

Sumber: MuseumOfIllusionsKL

Untuk pengetahuan korang, Muzium Ilusi ini sebenarnya adalah salah satu muzium swasta yang mula bertapak di Zagreb, Croatia pada tahun 2015.

Sehingga kini terdapat 37 buah muzium ilusi seperti ini di serata dunia.

Muzium Ilusi mempamerkan ilusi yang menghiburkan dan mengajak kita bermain dengan minda, ianya turut mengajar tentang penglihatan, persepsi, otak manusia, dan sains serta mengajar mengapa mata kita mungkin melihat perkara-perkara yang tidak difahami oleh otak.

Contohnya, korang melihat sesuatu benda dan percaya yang korang lihat itu betul, tetapi tiba-tiba korang sedar bahawa yang dilihat dan percaya itu silap, lalu korang terfikir adakah mata korang bermain helah dengan korang.

Inilah di panggil ilusi optik yang mana ianya juga cara yang menyeronokkan untuk memaksa mata dan otak bekerja dan keluar dari zon selesa.

Sumber: MuseumOfIllusionsKL

Jom kita lihat apa yang ada di Muzium Ilusi:

Kandungan

Menarik di Muzium Ilusi Kuala Lumpur

1- Ames Room

Dalam bilik ni korang akan bermain dengan ilusi saiz. Bagaimana dalam ruang dimensi yang sama ada yang kelihatan tinggi dan sebaliknya.

Sumber: 1.bp

2- The Vortex Tunnel

Bagaimana terowong ini boleh membuatkan korang pening dan keliru? Rasakan pengalaman berjalan di dalam terowong ini. Patuhi arahan yang diberikan sebelum melaluinya.

Sumber: kakitravel

3- The Infinity Room

Rasai ilusi tiada penghujung di dalam bilik dipenuhi dengan cermin ini.

4- Anti-gravity Room

Macam mana nak terangkan keadaan korang yang kelihatan berdiri senget tapi tak jatuh pun? Menarikkan?

Jangan lupa bawa anak ke Petrosains di KLCC tu ye…

Sumber: kakitravel

5- Rotated Room

Seperti konsep rumah terbalik. Aksi-aksi yang kelihatan mustahil di alam realiti tetapi boleh direalisasikan di sini… hahaha

Sumber: miszrockers

6- The Chair Illusion

Kerusi yang menguji visual korang, bagaimana objek sekeliling korang menipu mata korang dengan perbezaan saiz yang ketara.

Sumber: nadzirahata

7- Kaleidoskop dan Tukar Hidung

Cermin yang menukar-nukar wajah korang. Kelakar tau bilik ni. Korang boleh tengok wajah bakal anak korang bila wajah bergabung dengan pasangan korang.

Sumber: miszrockers

8- Following Eyes

Rasai bagaimana perasaan korang diperhatikan dan diekori oleh mata seseorang.

9- Smart Playroom

Bilik permainan pelbagai jenis puzzle untuk menguji kebijaksaaan korang menyelesaikan masalah dan menghubungkan semula sel-sel otak korang.

Sumber: nadzirahata

Ada banyak lagi mainan ilusi interaktif yang boleh korang cuba di sini. Korang kena datang sekurang-kurangnya berdua tau, sorang kena ada sebagai tukang ambil gambar! Untuk instagrammer atau instafamous, tempat ni memang instagrammable!

  • Alamat: Tingkat 1, Ansa Hotel Kuala Lumpur, (di antara Fahrenheit 88 dan Lot 10 Mall, 101, Jln Bukit Bintang, 55100 Kuala Lumpur)
  • Lokasi: Sila klik di sini
  • Info tiket: Sila klik di sini
  • Masa lawatan: 10.00 pagi – 10.00 malam, Isnin – Ahad
Leave A Reply

Your email address will not be published.

go to these guys https://chicasenred.me
www.sextophd.net