Homestay Menghadap Laut Di Terengganu – Tenang Dan Penuh Privacy

Untuk yang mencari homestay mengadap laut di Terengganu, boleh try check in di sini…

Terengganu memang salah satu tempat percutian yang sangat menarik dan terkenal dengan keindahan pantainya dan kesedapan makanan.

Tempat penginapan pun dah banyak sekarang ni, so tak ada isue penginapan jika ke sini.

Kalau korang datang ke sini dengan family, paling jimat korang pilihlah stay di homestay. Sekarang dah semakin banyak homestay di sekitar Terengganu especially di sekitar pantai.

Sumber : Agoda

Mungkin homestay Sekeping Penarek ini patut jadi pilihan korang untuk tempat penginapan dengan view menghadap laut. Destinasi menarik ini terletak di Kampung Penarik. Jika dari Kuala Terengganu, korang perlu melalui perjalanan dalam tempoh masa satu jam untuk sampai ke sini.

Segala penat lelah sepanjang perjalanan pasti akan hilang bila korang tiba sahaja di homestay ini. Persekitaran homestay ini memang mendamaikan sekali. Bayangkan hembusan angin laut yang segar diiringin bunyi deruan ombak menghempas ke pantai. Asyik sekali!

Kedudukan homestay ini yang sangat dekat dengan pantai cukup memberikan suasana percutian penuh privasi dan tersendiri. Korang pasti akan terasa seperti bercuti di pantai persendirian.

Kandungan

Tentang Homestay Menghadap Laut Di Terengganu

Bercerita tentang sejarah Sekepeng Penarek, ianya mula beroperasi sejak tahun 2014. Pada mulanya, hanya terdapat sebuah rumah yang dijadikan homestay di situ. Homestay tersebut diusahakan oleh seorang ibu.

Dek kerana keunikan homestay ini yang terletak dekat dengan pantai, permintaan dari pelancong yang ingin menginap di homestay tersebut bertambah dari hari ke hari. Sebagai memenuhi permintaan pengunjung yang ingin bertandang, pemilik homestay ini menambah 4 buah chalet lagi bagi memberi peluang mereka yang ingin menginap di Sekepeng Penarek.

10 tempat makan sedap di Terengganu boleh tengok di sini

Port terbaik perjumpaan keluarga!

Memandangkan lokasi homestay ini terletak di kawasan yang agak luas, ianya amat sesuai untuk korang yang bercadang menginap bersama keluarga yang besar. Boleh adakan aktiviti bersama keluarga lagi.

Pendek kata, homestay ini memang port terbaik jika korang nak adakan perjumpaan keluarga. Dianggarkan homestay ini mampu memuatkan sehingga 35 orang dalam masa yang sama.

Dua jenis rumah yang tersedia untuk tetamu Sekepeng Penarek :

  • Rumah 2 Bilik: anggaran untuk 6 orang dewasa + 4 kanak-kanak
  • Rumah 3 Bilik: anggaran untuk 4 dewasa + 2 kanak-kanak

Pilihan Aktiviti Menarik

Antara aktiviti-aktiviti yang boleh dilakukan jika korang menginap di Sekepeng Penarek ini ialah melawat sekitar tempat-tempat menarik di Setiu.
Kalau korang nak beraktiviti di tempat penginapan sahaja pun boleh, korang boleh melakukan pelbagai aktiviti menarik sepanjang menginap di sini seperti bermandi-manda di kolam renang, menaiki basikal sewa dan pusing sekitar Kampung Penarik. Pada waktu malam apa kata korang berBBQ bersama keluarga, pasti seronok sekali beraktiviti ditemani angin laut yang nyaman.

Tawaran pakej menarik menanti anda!

Menarik lagi tentang Sekepeng Penarek ini, korang berpeluang menikmati pakej-pakej yang tersedia untuk penghuni homestay ini. Korang boleh mendapatkan pakej snorkelling sambil melihat penyu dan island hopping.

Tanya sahaja dengan owner homestay ini, pasti mereka berbesar hati membantu.

Amacam, best kan homestay tepi pantai di negeri Terengganu ini. Jomlah ke sini!

Comments (0)
Add Comment