10 Tempat Makan Sedap Di Terengganu – Puas hati Makan Kat Sini

Korang tengah mencari tempat makan sedap di Terengganu ke tu? Kalau ya, maknanya korang di tempat yang betul lah ni.

Kali ini kami di www.cutiviral.com akan bawakan senarai tempat makan yang boleh dicuba jika korang berada di negeri Terengganu Darul Iman.

Kandungan

Tempat Makan Sedap Di Terengganu

Di Terengganu, banyak tempat makan yang menarik dan menyelerakan yang boleh dicuba. Jika berjalan ke Terengganu, apa kata korang cuba senarai tempat makan yang kami kongsikan kali ini.

Sambil berjalan menikmati keindahan negeri Terengganu, korang juga boleh menikmati kesedapan masakan rakyat Terengganu yang pasti membuka selera dan mata.

1. Restoran Payang Serai

Sumber : emily2u.com

Restoran ini bernama Restoran Payang Serai. Antara variasi makanan yang terdapat di restoran ini ialah makanan jenis melayu, masakan panas dan paling best adalah masakan Thailand. Jika datang ke sini korang wajib cuba menu tomyamnya, padu!

  • Alamat :  Lot Pt1141 Waterfront, Jalan Hiliran, 20300 Kuala Terengganu, Terengganu
  • Waktu Operasi :  12.00 tengahari – 10.00 malam

2. NR Cafe

Sumber : NRCafe.my

Antara kafe yang sering penuh dikunjungi pengunjung. NR Cafe menyediakan makanan berasaskan masakan Barat. Sering menjadi pilihan mereka yang sukakan makanan ala Western.

  • Alamat:  Lot 24354, Jalan Kubang Badak, Kampung Tok Jembal, 21300 Kuala Terengganu, Terengganu
  • Waktu Operasi: 4.30 petang – 12.30 malam

3. Restoran Paradise Deluxe

Eksklusif dan penuh dengan pilihan makanan yang menarik. Itulah gambaran terbaik yang boelh diberikan kepada Restoran Paradise Deluxe ini.

Terdapat pelbagai jenis hidangan dari steamboat, masakan goreng-goreng, masakan panas dan juga makanan barat.

Restorannya yang agak selesa berpenghawa dingin memang menjadikan suasana makan di sini cukup selesa dan tenang. Terbaik sekali jika korang datang untuk menikmati keenakan masakan chef di sini.

  • Alamat:  543, Jln TM Bukit Besar, 21100 Kuala Terengganu, Terengganu
  • Waktu Operasi:  11 pagi – 11 malam

Dah siap makan, jom gi OOTD di pantai viral ni

4. Tempat Makan Sedap Di Terengganu; D’Muslim Restaurant

Sumber : polomap

Restoran D’Muslim ini menyediakan banyak pilihan makanan. Portionsetiap hidangan juga agak banyak dan berbaloi sekali sesuai dengan kesedapannya.

Hidangan yang wajib cuba di sini tentunya masakan panasnya iaitu tomyam dan ayam goreng kunyitnya yang amat membuka selera.

  • Alamat:  No. 30-A, Simpang Tok Ku, Chabang Tiga,, Cabang Tiga, 21000 Kuala Terengganu, Terengganu
  • Waktu Operasi:  5 petang – 2 pagi

5. Warung Norazila Selera Kampung

Sumber : Hans

Warung Norazila Selera Kampung menyediakan menu makanan masakan kampung yang asli lagi tradisional. Jika korang mencari makan pagi dan tengahari, sila lah datang menjamu selera di warung ini.

Menu lain yang turut menjadi pilihan pengunjung warung ini sudah semestinya roti canai, nasi lemak, ikan bakar dan lauk-pauk yang pelbagai.

  • Alamat:  20300 Kuala Terengganu, Terengganu
  • Waktu Operasi:  7.30 pagi – 12.30 tengah malam

6. Nasi Kerabu Warisan Nusantara

Sumber : foursquare

Makanan yang popular di gerai ini ialah nasi kerabunya. Selain itu, terdapat juga pilihan makanan seafood yang sedap dan berbaloi.

Ramai yang gemar datang ke sini kerana keenakkan nasi kerabunya yang sungguh menyelerakan. Rasa asli dari Terengganu yang mungkin sukar untuk didapati di mana-mana.

  • Masa:  7.30 pagi

7. Adilroti; Tempat Makan Sedap Di Terengganu

Sumber : Adilroti

Adilroti merupakan kedai makan berkonsepkan roti atau ala-ala makanan Barat.

Menu popular di sini adalah Roti Gulung, Roti Kebab, Roti Syawarma, Roti Goyang Gedik, Kambing Bakar, Ayam Bakar, Roti Tisu dan juga Roti Pisang. Banyak lagi sebenarnya menu lain, korang harus datang ke sini dan cuba sendiri.

  • Alamat:  Jambatan Sultan Mahmud, No 3, Medan Selera Bawah, Su, Kuala Hiliran, Jalan Losong Haji Mat Shafie, 21000 Kuala Terengganu, Terengganu
  • Waktu Operasi: 7.30 pagi – 12.30 tengaharri

8. Nasi Lemak Bawah Womoh

Sumber : amizammohamed

Menariknya tempat makan ini kerana ianya dikenali sebagai Nasi Lemok Bawah Womoh atau lebih dikenali dengan nama ‘Nasi Lemak Bawah Rumah’.

Nasi lemaknya cukup rasa dengan sambalnya yang padu. Ini menjadikannya pilihan terbaik bagi korang yang sukakan nasi lemak sebagai menu makan untuk sarapan.

Untuk rasai sendiri keunikan tempat makan ini, korang wajib datang dan cuba sendiri tau. Baru tahu padu tak padu.

9. Tempat Makan Sedap Di Terengganu; Gudang Makang

Sumber : Facebook

Gudang Makang merupakan sebuah restoran besar dengan konsep medan selera. Gerai-gerai yang ada dalam kawasan ini menyajikan makanan yang sangat sedap, bersih, kemas dan menarik.

Di sini korang boleh menjamu selera pelbagai jenis makanan seperti masakan tradisional, masakan western, masakan panas dan lain-lain lagi.

  • Alamat: Manir, Kuala Terengganu 21200
  • Waktu Operasi: 5 petang – 12 malam

10. Restoran Singgang Budu

Sumber : Singgangbudu

Terengganu sangat terkenal dengan masakan singgangnya. Jika korang mencari restoran yang menyediakan masakan singgang, datanglah ke Restoran Singgang Budu ini.

Ia menyediakan makanan tradisional Terengganu dengan lauk pauk yang menyelerakan sekali.  Di sini ada nasi putih yang enak dimakan bersama ikan singgang, ayam kampung goreng, ikan panggang, ulam – ulaman, ikan goreng dan  sambal belacan. 

  • Alamat : 20300 Kuala Terengganu, Terengganu, Malaysia
  • Waktu Operasi :  12:00 tengah hari – 10:00 malam
Comments (0)
Add Comment