Rumah Kebun Hulu Langat – Nikmati Keindahan Alam Semulajadi

Rumah Kebun Hulu Langat merupakan tanah persendirian yang berkeluasan 2 1/2 ekar. Terletak di Kampung Sungai Semungkis, Hulu Langat, Selangor kira-kira 28 km jauhnya dari bandar Kuala Lumpur.

Dikelilingi bukit bukau dan pemandangan hijau, Rumah Kebun merupakan ideal gateway untuk bersama keluarga dan rakan-rakan.

Sumber : Facebook

Dengan suasana desa dan reka bentuk minimalis, vila ini tetap kelihatan unik luar dan dalam.

Untuk pengetahuan korang, vila yang luas ini hanya boleh disewa oleh sekumpulan penyewa sahaja pada satu masa. So, sangat sesuai sebagai pot bagi korang yang mahu berkumpul sesama keluarga atau rakan. Lebih bebas dan privasi.

Kandungan

Menginap di Rumah Kebun Hulu Langat

Sumber : Facebook

Vila ini boleh memuatkan kira-kira 16-20 orang penghuni. Terdapat 4 bilik penginapan yang lengkap berperabot.

4 bilik yang disediakan mempunyai bilik air sendiri, 2 buah bilik terletak di bahagian bawah kediaman utama, sebuah bilik di bahagian atas, dan sebuah lagi bilik terletak berhadapan dengan kolam renang.

1. Bilik Utama

Bilik utama sangat luas sehingga boleh menempatkan sebuah katil king bersama sofa dan dua lagi kerusi rehat di ruang santai. Dua tuala disediakan untuk kegunaan tetamu.

2. The Tree House

Bilik kedua dikenali sebagai ‘The Tree House’, menempatkan satu katil saiz king dan satu lagi katil bersaiz queen. Disediakan 4 tuala untuk penghuni bilik. Jika lebih dari 4 orang yang tinggal di bilik ini, better korang stand by tuala sendiri. Oh ya, bilik ini terhad untuk 8 orang penghuni pada satu masa.

3. The Lounge Room

Ok, bilik ketiga pula dikenali sebagai The Lounge Room. Dalam bilik ini disediakan dua sofa bed dengan saiz katil queen dan dua sofa bed saiz katil single. Tuala juga disediakan untuk kegunaan enam orang penghuni bilik.

4. The Tent

The Tent menempatkan dua katil double decker untuk 4 orang tetamu. Empat helai tuala tersedia bagi melengkapi kelengkapan penghuni bilik ini.

Kat sini pun best juga

Sumber : Facebook

Keempat-empat bilik di sini lengkap dengan kipas siling, bilik air & toiletaries, sejadah dan macam-macam lagi. Cukup sempurna untuk penginapan yang selesa.

Sumber : Facebook

Berkonsepkan gabungan elemen moden dan juga alam semulajadi, rekaan dalam dan luaran vila ini sangat unik. Kolam renang yang dikelilingi batu dan tumbuhan menjadikan suasana persekitaran di sini sangat dekat dengan alam.

Dapur dan ruang makan di Rumah Kebun ini juga berkonsep terbuka. Work top dan sinki disediakan untuk memudahkan kerja penyediaan makanan.

5. Fasiliti

Fasiliti di sini disediakan untuk tetamu seperti dapur. Tiada cafe atau makanan disediakan di sini, so korang kena bawa makanan dari luar. Boleh juga bawa bahan mentah dan masak di sini.

Sumber : Facebook

Peralatan untuk memasak di sini boleh dikatakan lengkap seperti dapur gas, oven, microwave dan juga peti ais. Bahan asas untuk memasak seperti minyak, garam, gula dan kunyit disediakan dan korang bebas untuk menggunakannya.

Untuk ruang makan, terdapat meja panjang dengan payung besar yang boleh memuatkan 12-14 orang.

Ruang BBQ juga memudahkan aktiviti untuk membakar dan memanggang. Sinki, work top, tong dan arang ada ditempatkan di ruang ini, so korang hanya perlu memanfaatkan segala yang telah tersedia.

Sumber : Facebook

Dapatkan pengalaman hidup berkebun di Rumah Kebun ini dengan aktiviti memberi kambing dan ayam makan. Korang juga boleh mengambil masa mendaki untuk ke air terjun yang terletak berhampiran.

Comments (0)
Add Comment